Friday 1 July 2011

PERKHEMAHAN TAHUNAN SK BUKIT WAN

Pada 23 Jun 2011 hingga 25 Jun 2011, SK Bukit Wan telah mengadakan perkhemahan tahunan diantara badan-badan unit beruniform sekolah bertempat di padang SK Bukit Wan selama 3 hari 2 malam.Peserta perkhemahan terdiri daripada ahli-ahli unit beruniform dari tahun 4 hingga tahun 6.

Terdapat pelbagai aktiviti yang telah dijalankan sepanjang perkhemahan ini berlangsung. Antaranya ialah Kembara Malam di mana peserta dibawa mengelilingi kawasan kampung pada waktu malam dan dikawal oleh guru bertugas, Jungle Treaking,sukaneka, pertandingan memasak diantara unit beruniform dan kawad kaki diantara unit beruniform.

Disamping sebagai aktiviti tahunan sekolah, perkhemahan tahunan ini juga dapat membentuk disiplin , jati diri dan sikap tolong menolong serta bekerjasama di antara murid-murid.Program ini juga dapat mengukuhkan ukhuwah dan hubungan di antara guru dan murid-murid.

Alhamdulilah program perkhemahan ini dapat dilaksanakan dengan jayanya...Terima Kasih tidak terhingga kepada guru-guru dan juga pihak-pihak yang terlibat secara langsung dan tidak langsung...

No comments:

Post a Comment